wtorek, 7 lutego 2017

Moje sposoby na dobrą organizację czasu

Witam!
Każdy z Nas zna te dni kiedy odwlekamy wszystko na później. Szukamy wymówek, dlatego że spędziliśmy 8 godzin w pracy, jesteśmy zmęczeni, a zimowa pogoda za oknem nie zachęca do działania. Łóżko i laptop wyglądają wyjątkowo kusząco. Kto z Nas nie chciałby spędzić wieczoru na oglądaniu ulubionych seriali? Takie dni są potrzebne, ale problem pojawia się, gdy tak jest codziennie. Pracujemy, wracamy do domu, leżymy na kanapie i się nie rozwijamy. W efekcie jesteśmy jeszcze bardziej ospali i zmęczeni.  Nagle uświadamiamy sobie, że życie ucieka Nam przez palce. Wieczorem myślimy sobie, że jutro coś zmienimy. Codziennie będziemy uczyli się angielskiego, będziemy biegać, czytać 200 stron książki dziennie i pisać bloga. To tak nie działa, a doba ma tylko 24h.
Dzisiaj podzielę się z Wami moimi sposobami na lepszą organizację czasu. Dowiecie się jak organizuje czas by się rozwijać, a jednocześnie mieć chwilę oddechu.
in-the-workplace-582926_960_720.jpg
1. Wstawaj wcześniej.
alarm-clock-1842652_960_720.jpg
Poranne wstawanie może zdziałać cuda! Jeszcze niedawno byłam strasznym śpiochem. Budziłam się po 3 drzemce. W efekcie szybko przygotowywałam się do pracy i  spędzałam cały dzień w biegu. Od jakieś czasu jest znacznie lepiej, bo wstaję pół godziny wcześniej. Jem powoli śniadania, robię perfekcyjny makijaż, ścielę łóżko, a nawet zmywam naczynia.
2. Stwórz plan działania.
home-office-336378_960_720.jpg
Rano albo wieczorem przygotowuję na kartce co chcę zrobić danego dnia. Lista najczęściej składa się z 5, 10 zadań do zrobienia. Większość z nich jest przyziemna, tak jak chociażby zrobienie zakupów na następny dzień, stworzenie wpisu na bloga, czy nauka 30 słówek :).
Czasami zdarza się, że mam w pracy nadgodziny kilka dni pod rząd. Wtedy staram się działać z wyprzedzeniem. Robię zakupy oraz obiady na kilka dni. Dzięki czemu mogę spokojnie odpocząć.
3. Wysypiaj się
bed-945881_960_720.jpg
W ciągu ostatnich kilku miesięcy miałam duże problemy z zasypianiem. Bardzo często spałam 5,6 godzin dziennie, co skutkowało brakiem energii oraz piciem kilku kaw dziennie. Niestety kofeina działała krótkotrwale przez co często nie mogłam zasnąć. A w weekend spałam do południa. Któregoś dnia pomyślałam, że czas to zmienić i w sobotę rano wstałam o 6:00. Nie wypiłam kawy i postanowiłam ją odstawić na kilka dni. Po południu poszłam do apteki po tabletki z melatoniną wspomagające zasypianie. Tego dnia po raz pierwszy udało mi się zasnąć przed 22:00. Następne dni były tylko lepsze :). Zrozumiałam, że nie powinnam tak katować organizu. Teraz śpię minimum 7 godzin dziennie.
5.Porządek
furniture-1868274_960_720.jpg
Przyznam szczerze, że porządek nigdy nie był moją najlepszą stroną. Jakiś czas temu znalazłam idealny sposób na zachowanie czystości. Talerze zmywam od razu po zrobieniu posiłku, wszystkie rzeczy odkładam na miejsce. A ciągu dnia staram się znaleźć chociaż 30 minut na sprzątanie. Włączam wtedy ulubioną muzykę i ustawiam stoper na 30 minut. Odkurzam, wstawiam pranie, myję podłogi. 6. Wykorzystaj czas na maksa.
architecture-1868502_960_720.jpg
Kiedyś marnowałam sporo czasu w ciągu dnia na przeglądanie facebooka i wizażu. Od kilku miesięcy stosuję świetną zasadę. Najpierw działam, później odpoczywam i korzystam z serwisów społecznościowych. Jeżeli chce wykorzystać czas na maksa staram się również czytać książki w autobusie czy prasować podczas oglądania wiadomości :).
 
7. Bądź regularny i działaj!
diary-614149_960_720.jpg
Przyznam szczerze, że zawsze należałam do osób ,które miały słomiany zapał. 3 razy zaczynałam pisać bloga. Często więcej mówiłam niż robiłam. Od kilku miesięcy jest inaczej. Dojrzałam. Któregoś dnia zobaczyłam instagrama tej 18 latki. Obejrzałam kilka zdjęć jej ciężkiej pracy nad piękną sylwetką i zrozumiałam, że ja również mogę działać, dlatego że jest kwestia samozaparcia i chęci. Nauczyłam się planowania. Jeżeli mam jakiś świetny pomysł zapisuję go na kartce. Następnie zastanawiam się w jaki sposób mogłabym go zrealizować i czy warto. W ten sposób powstał dla Was projekt 90 dni zdrowej diety i ćwiczeń. Pomyślałam, że jeżeli zacznę działać na blogu będę miała nie tylko większą motywację, ale również się wykaże i za 3 miesiące napiszę Wam, że było warto :).

9. Znajdź chwilę dla siebie.
backpack-1839709_960_720.jpg
Odpoczynek jest bardzo ważną częścią mojego życia. Zawsze staram się znaleźć chociaż jeden dzień w tygodniu na długą kąpiel i wieczór z ulubioną książką. Nie ma nic lepszego na poprawę humoru :) i naładowanie baterii na następne dni.

A Wy? Macie jakieś fajne sposoby na lepszą organizację czasu? Koniecznie piszcie w komentarzach. Zachęcam również do obserwacji mojego facebooka i instagrama.


podpis.png



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga! :) Jest mi bardzo miło. Mam nadzieję, że zostaniesz ślad w postaci komentarza i zostaniesz tu na dłużej. Zapraszam również do dołączenie do mojego grona obserwatorów na Facebooku i Instagramie.